
BUZZ CHRONICLES > CHINA

Saved by @Alex1Powell

See On Twitter

Twitter Thread by ■■■ Xiangyu

■■■ Xiangyu
@notXiangyu

Thread:

1. Who runs Taiwan's media? For the longest time, I've said that Taiwanese media

is just US MSM translated into Chinese, regardless of whether it is pan-blue

(KMT-leaning) or pan-green (DPP-leaning). Below is a breakdown of some

shareholder information.

2. Significant shareholders of Eastern Media International Corp (■■■■), which runs ETTV, a pan-blue station, include

Dimensional Fund Advisors, Mackenzie Financial, and Northern Trust Investments. They would never lie about US

imperialism, right?

3. One of the biggest shareholders of pan-green Sanlih E-Television (■■■■) is Daniel Tsai (■■■), who runs Fubon

Financial Holdings (■■■■). You might know Fubon as the bank that bought up Taipei city government-controlled

Taipeibank.

4. Fubon's shareholders include Vanguard Group, BlackRock, and Dimensional Fund Advisors. Look these companies up.

They would certainly never want TV stations they control to lie about what bourgeois governments do, right?

5. The biggest shareholder of Formosa Television (■■), which was founded by the DPP, is managing dir. Chen Ching-fu

(■■■), who is incidentally the CEO of Ve Wong Corporation (■■), a food company, whose sharehldrs include Dimensional

Fund Advisors & SSgA Funds Management

6. Notice a common theme here? It's quite genius and sinister really - you let these stations have their differences, but at the

end of the day, they pump out propaganda for the same people.

7. Sure, Formosa TV will be more sympathetic towards separatists than ETTV, but both are instrumental in getting viewers

to accept the Washington consensus, while keeping them hyperfocusedfocused on the issue of reunification vs

independence (in a controlled manner)

8. If TeleSUR, which is operated by the Venezuelan, Cuban, Nicaraguan, Bolivian, and Uruguayan governments, reflect

their interests, then it should be obvious that Taiwan's TV stations reflect the interests of US imperialists.

https://buzzchronicles.com
https://buzzchronicles.com/b/china
https://buzzchronicles.com/Alex1Powell
https://twitter.com/notXiangyu/status/1339454954738757632
https://twitter.com/notXiangyu
https://twitter.com/notXiangyu
https://twitter.com/notXiangyu


9. Blue or green media, scratch off the paint & it's the same imperialist-controlled media. These news stations will never

serve as the voices of the working poor or the oppressed peoples of the world. There is no such thing as freedom of

information divorced from class politics.

10. The News Lens, an "independent" news publication that is the favorite of Taiwan's gentrified "left," is at least partially

funded by North Base Media, a NY-based investment firm, and venture capitalist Herbert Chang. Hmmm... nothing

suspicious here, right?

11. This sort of stuff happens not only in Taiwan, but all throughout the world. If we agree that individuals can be groomed

by ill-intentioned individuals, then certainly it shouldn't be controversial to say that entire societies can be groomed by

empire.


	Thread: 1. Who runs Taiwan's media? For the longest time, I've said that Taiwanese media is just US MSM translated into Chinese, regardless of whether it is pan-blue (KMT-leaning) or pan-green (DPP-leaning). Below is a breakdown of some shareholder information.

